2010. október 8., péntek

A CMS-ek és én

Az utolsó kewlap előadáson felmerült a téma, hogy milyen CMS rendszert tartunk jónak és miért, igyekezve nem összehasonlítani őket.

A témát már csak azért is tartom érdekesnek, hiszen nem is olyan régen majdnem kirobbant egy kisebb distro war az egyik írásom során, ami igen csak hasonlíthat a CMS (Content Management System) rendszerek közötti háborúskodásra. Értelmetlennek tartom, hiszen (mint az az előadás során is elhangzott), teljesen egyén függő, hogy ki mit tart jónak. Ezek rendszerint az egyén tudásától, készségeitől és ismereteitől függ. Nem is szánnék erre több karaktert. Ha valakit érdekel a distro war-ról kifejtett véleményem az itt elolvashatja.


A CMS-ek és én

Mióta elkezdtem foglalkozni aktívan az internettel és a weboldal készítéssel, kipróbáltam elég sok variációt oldalak létrehozására. Először csak a sima HTML kódolással foglalkoztam, ami a mai napig is érdekel. Nemrég kezdtem tanulgatni a PHP-t is, de ez a bejegyzés nem erről szól. ;)

Talán az első amit kipróbáltam, az az e107 nevű tartalomkezelő rendszer volt. Engem nagyon megfogott az egyszerű és könnyen kezelhető adminisztrációs felülete. Könnyen sikerült új funkciókat telepítenem az alaprendszer mellé és könnyen meg is találtam a számomra fontos modulokat. Ezért is kezdtem ezen a CMS-en felépíteni a Linux Egyszerűen nevű portált, melyet előző blogbejegyzésemben már említettem.

Mellette készítettem pár hobbi oldalt is, amiken igyekeztem kísérletezgetni, hátha találok jobbat. Szeretek mindent kipróbálni, hogy végül azt használjam, ami számomra teljesen megfelel az adott feladatra (nem volt ez másképpen a Linux disztribúcióm megtalálásánál sem). Így sikerült kipróbálnom a Drupal-t és a Joomla-t is.

Mivel mindenhol azt olvastam és hallottam, hogy a Drupal a legjobb CMS, ami jelenleg elérhető, így kaptam az első adandó alkalmon és feltelepítettem. Igazából nem sikerült túlságosan összebarátkoznom vele, de mint ezt az elején leszögeztem, nem a rendszer hibájának lehet felróni, hanem az adott egyén elvárásai lehetnek mások, vagy esetlegesen a tudása nem megfelelő hozzá. Nálam az utóbbi érvényesült. Nem olvastam el a dokumentációkat, hanem elkezdtem használni, próbálgatni és kísérletezgetni vele. Pár alap dolgot megértenem így, viszont nem sikerült vele maradandóan kielégíteni igényeim. (Majd, ha időm engedi szánok időt a megtanulására, mert érdekel.)

Harmadikként a Joomlat próbáltam ki. Bár sokan hasonlítják az e107-hez az admin felületét (vagy fordítva), nekem mégsem tűnt annyira használhatónak. Végül hamarabb feladtam a próbálkozást vele, mint ahogy azt a Drupallal tettem.

Az utolsó amit kipróbáltam, igazából nem CMS rendszer, azonban igen csak jól használható. Sokáig tartózkodtam a blogolástól. Legtöbbször csak énblogokkal  találkoztam és valahogy nem tudtam elképzelni, hogy én is írjak ilyent. Az első bejegyzésem akkor született, amikor a hírportálom egyik híréhez szerettem volna hozzászólni, azonban egy komment rövid lett volna. Neki is láttam létrehozni első blogomat, ahol kifejthettem részletesen véleményem.

A Wordpress-szel is ekkortájt találkoztam, először csak mint társszerkesztő a hogyan.org blogon. Később átköltöztettem blogspotos bejegyzéseimet wordpress-re és jelenleg a hírportálom alatt is ez a szív dobog.

Miért is váltottam le az e107-et Wordpress-re? Egyszerűen változtak az igényeim, plusz pár dolgot nem tudtam megvalósítani benne azok közül, ami számomra fontos lett volna és a látogatóim igényeit is rosszul mértem fel. Jobbnak láttam a váltást.

Ez lenne az én rövid történetem a tartalomkezelő rendszerek világában és végül egy oldalt javasolnék azoknak, akik az általam leírt út előtt állnak, vagyis még nem tudják, melyik tartalomkezelő lenne a legmegfelelőbb számukra. Részben ezért lett létrehozva a CMSAwards nevű oldal Demó központja, ahol szinte az összes elérhető rendszer kipróbálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése